Pirms kāda laika sociālajos tīklos tika publicētas fotogrāfijas, kurās redzami prusaki Spices Lido ēstuvē, bet kāda lasītāja portālam TVnet.lv aizsūtīja foto ar tarakānu iegādātajā pusdienu kārbiņā. Viņa rakstīja, ka Spices Lido ne pirmo reizi ir redzēti prusaki, kas skrien gar ēdienu, un personāla vieglā attieksme pret to!«Bet šis jau ir pāri visam - tas ir ēdienā un izcepts! Gribu, lai Jūs informējat cilvēkus tālāk, jo, manuprāt, ir jābūt normām, kuras ēdināšanas uzņēmumiem ir jāievēro.»Pagājis laiks un nekā! - mācība vēl nav bijusi - uzņēmēji nebija saausījušies. Vai nav pretīgi?Šodien, 2017.gada 20.janvārī atkal publicēts video: «Spices» ēstuvēs prusaki tik nekaunīgi, ka rāpo gar ēdienu pircēju klātbūtnē. Dažu sekunžu video varat noskatīties šeitŠobrīd situācija ir nokaitēta un beidzot visi atbildīgie stāsta, ka viss tikšot sakārtots:Saņemot sūdzības no iedzīvotājiem par prusakiem sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos, kuri izvietoti tirdzniecības centrā Spice, Pārtikas un veterinārā dienesta inspektori veica pārbaudes, kuru gaitā atklāja, ka šī problēma ir aktuāla ne tikai tirdzniecības centrā esošajos ēdināšanas uzņēmumos, bet tirdzniecības centrā kopumā. Tirdzniecības centrs šobrīd aktīvi sadarbojas ar Pārtikas un veterināro dienestu, Lido un citiem nomniekiem, veicot intensīvus dezinsekcijas pasākumus, lai tuvākajā laikā pilnībā likvidētu problēmu.Pārtikas un veterinārā dienesta Rīgas pilsētas pārvaldes vadītāja Ina Šubina TVNET pastāstīja, ka inspektori ēdināšanas uzņēmumos insektus nekonstatēja.Tomēr, pārbaudot dokumentus, kuros firmas, kas nodrošina dezinsekciju tirdzniecības centrā, fiksē gan situāciju uzņēmumā, gan veiktos dezinsekcijas pasākumus, ir redzams, ka insekti ir konstatēti un tirdzniecības centrs sadarbībā ar tajā izvietotajiem uzņēmumiem jau kopš decembra beigām dara visu, lai problēmu likvidētu.Tā kā prusaks ir kukainis, kas ilgi var iztikt bez ēdamā un ūdens, dezinsekcija ir jāveic regulāri un ilgstoši – efekts būs pēc aptuveni četrām nedēļām.Tirdzniecības centrs un pārbaudītie ēdināšanas uzņēmumi to arī dara.Pārtikas un veterinārā dienesta pārstāve Ilze Meistere TVNET sacīja, ka viena no sūdzībām par prusakiem Spicē ir saistīta ar Facebook ievietoto video, kurā redzama prusaka skriešana gar Lido ēstuvē izvietotajiem ēdieniem.Savukārt AS Lido Kvalitātes un sortimenta attīstības daļas vadītāja Gunita Daine apgalvoja: "Mūsu uzņēmumā vislielāko uzmanību pievēršam gan produktu, gan apkalpošanas kvalitātei.Tāpat katru dienu veicam kvalitātes pārbaudes. Lido ir noslēgts līgums ar deratizācijas un dezinsekcijas uzņēmumu, kas sniedz regulārus kaitēkļu apkarošanas pakalpojumus, un regulāri notiek apsekošana.Mūsu restorānos tāda situācija nav pieļaujama, par ko atvainojamies klientiem.Pēc sociālajos tīklos publicētā video saņemšanas operatīvi īstenojām lielo apstrādi, tostarp ģenerālo tīrīšanu visos cehos kopā ar dezinsekcijas un deratizācijas pasākumiem, un kaitēkļi mūsu virtuvē nav novēroti. Cieši sadarbojamies ar tirdzniecības centru un šādus pasākumus turpināsim veikt pastiprinātā režīmā, darot visu iespējamo, lai pārliecinātos, ka līdzīgi gadījumi mūsu restorānā netiek pieļauti."Tirdzniecības centra Spice tehniskais direktors Oskars Antāns TVNET norādīja, ka tirdzniecības centrs sadarbojas ar Pārtikas un veterināro dienestu, Lido un citiem nomniekiem, veicot intensīvus dezinsekcijas pasākumus, lai tuvākajā laikā pilnībā likvidētu problēmu.