Lai glābšanas dienesti uzzinātu par autokatastrofu, auto būs jāaprīko ar automātisku avārijas zvanu sistēmu

No 2018.gada 31.marta visos jaunajos vieglo auto un mikroautobusu modeļos būs jāiebūvē avārijas zvanu ierīces, kas automātiski brīdina glābšanas dienestus par negadījumu («eCall» jeb «e-zvans»), lēmis Eiropas Parlaments (EP).
Publicēts: 30.04.2015, Komentāri: 3

No 2018.gada 31.marta visos jaunajos vieglo auto un mikroautobusu modeļos būs jāiebūvē avārijas zvanu ierīces, kas automātiski brīdina glābšanas dienestus par negadījumu («eCall» jeb «e-zvans»), lēmis Eiropas Parlaments (EP).

Kā liecina EP deputātiem sniegtā informācija, Eiropas Savienībā (ES) ceļu satiksmes negadījumi 2014.gadā ir paņēmuši 25 700 dzīvību, un jaunā ierīce varētu samazināt šo skaitu par 10% gadā.

«Iebūvēta glābšanas dienestu izsaukuma sistēmas palīdzēs uzlabot ceļu satiksmes drošību visās 28 dalībvalstīs,» pauda atbildīgā ziņotāja, piebilstot, ka EP ir atkārtoti uzsvēris, ka nāvju skaita un miesas bojājumu smaguma samazināšana Eiropā ir prioritāra.

«eCall» sistēma izmanto avārijas zvanu līnijas 112 sistēmu, lai automātiski paziņotu glābšanas dienestiem par nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem. Paredzēts, ka tas ļaus ātrāk pieņemt lēmumu par vajadzīgās glābšanas operācijas veidu un apjomu, ātrāk ierasties negadījuma vietā un glābt vairāk cilvēku dzīvību, kā arī mazināt ievainojumu smagumu.

Tāpat EP deputāti likumprojektā stingri izcēla datu aizsardzības jautājumu, kas neļautu izsekot ar «eCall» aprīkotos automobiļus, ja vien tie nav iekļuvuši nelaimē. Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem automātiskais zvans glābšanas dienestiem sniegs tikai pamatinformāciju, piemēram, transportlīdzekļa veidu, izmantotās degvielas veidu, negadījuma laiku, auto atrašanās vietu un pasažieru skaitu. Tāpat noteikumi paredz, ka avārijas dienestu apkopotos datus, kas iegūti no «eCall», nedrīkst nodot trešajām personām bez iesaistītās personas nepārprotamas piekrišanas. Ražotājiem arī jānodrošina, ka «eCall» tehnoloģiskais dizains ļauj neatgriezeniski dzēst iegūtos datus.

Deputāti arī noteica pienākumu Eiropas Komisijai trīs gadu laikā pēc 2018.gada pavasara izvērtēt, vai «eCall» ierīces jāuzstāda arī citiem transportlīdzekļiem, piemēram, autobusiem vai kravas auto. «eCall» tiek aktivizēts automātiski, transportlīdzekļos iebūvētajiem sensoriem konstatējot nopietnu sadursmi.

Šīs sistēmas obligāta ieviešana uz tālruņa 112 pakalpojuma bāzes, kā arī obligāta un koordinēta infrastruktūras modernizācija palīdzētu samazināt ne tikai ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagas traumas guvušo cilvēku skaitu, bet arī veselības aprūpes izmaksas, ar avārijām saistīto satiksmes sastrēgumu radītos zaudējumus un citus izdevumus.

Satiksmes ministrijā izveidota darba grupa, kurā atbildīgās iestādes, kā arī mobilo sakaru operatoru pārstāvji sagatavo «eCall» pakalpojuma ieviešanu Latvijā.

Komentāri: 3
Avots: Tvnet.lv
Ieteikt:
Sekot:
slavenibas.lv draugiem.lv slavenibas.lv twitter slavenibas.lv facebook

Komentāri:

nekas 02.05.2015 09:18
no bojāgājušiem būtu glābti 10 procenti,kas lielākā daļa būtu invalīdi un varēta maksāt invalitātes pensijas
0 1 atbildēt
Atis 02.05.2015 08:24
Ja nepieciešams no maksimāli daudz klientiem dabūt naudu - visiem jāmaina gāzes baloni, visiem jāveic iemaksas veselības medicīnas apdrošināšanai, visiem auto jāuzstāda avārijas zvanīšanas sistēmas, visiem... Ja runa ir par drošību autobraukšanai, varbūt, iesākumā, visiem vieglajiem auto būtu jāuzstāda 4 drošības spilveni, ABS, ESP, aizmugurējie sensori.... neatkarīgi no izlaides gada!......
2 0 atbildēt
Haralds 02.05.2015 08:23
ar automātisku zvanāmsistēmu būs jāaaprīko arī velisapēdist,i kājāmgājēji, pensionāri, cukurslimnieki, epilepsijas slimnieki, makšķernieki, mednieki, motociklisti, ļepezdriķi, žurnālisti un disidenti un sistēma būs japiekopj tāda, lai arī policija uzzinātu par uzbrukumiem.
5 0 atbildēt

Pievienot komentāru

Paparacci

Slavenības bildēs

MEKLĒT SLAVENĪBU

www.RezervesDalas24.LV